مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: ۶ هزار و ۵۰۰ کیلومتر باند از جاده‌های این استان در پی بارش‌های بامداد امروز (سه‌شنبه) تاکنون، برفروبی و پاکسازی شد.
کد خبر: ۱۰۸۶۶۶۸
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۰ 10 January 2023

 

به گزارش تابناک مرکزی، مهرداد جهانی افزود:  ۶ هزار و ۵۰۰ کیلومتر باند از جاده‌های این استان در پی بارش‌های بامداد امروز (سه‌شنبه) تاکنون، برفروبی و پاکسازی شد که به همین منظور یک‌هزار و ۵۰۰ تن مخلوط ماسه و نمک نیز در این مدت برای جلوگیری از لغزندگی و بروز حوادث رانندگی در جاده‌های استان مرکزی پخش شده‌است.
وی یادآورشد : ۳۸۰ نفر راهدار با استفاده از ۲۲۶ دستگاه انواع ماشین‌آلات راهداری وظیفه برفروبی و نمک پاشی در جاده‌های استان مرکزی را برعهده دارند و ۳۵ راهدارخانه نیز در جاده‌های استان در راستای خدمت‌رسانی به مسافران و مردم فعال است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی ادامه داد: بارش برف در تمام جاده‌های این استان به جز شهرستان‌های ساوه و زندیه در حال بارش است و با توجه به لغزندگی سطح جاده‌های استان، نیاز است برای جلوگیری از حوادث احتمالی، رانندگان فاصله طولی و عرضی استاندارد را رعایت کنند.
جهانی از رانندگان خواست، از تردد غیرضروری در جاده‌های استان مرکزی خودداری کنند و در صورت تردد، ضمن اطمینان از سلامت وسیله نقلیه، تجهیزات ایمنی از جمله زنجیرچرخ، لوازم گرمایشی و آذوقه خشک همراه داشته باشند.
وی عنوان کرد: مسافران می‌توانند آگاهی و اطلاعات لازم در خصوص وضعیت راه‌ها و تردد در جاده‌های استان مرکزی و کشور را از طریق سامانه ۱۴۱ و اپلیکیشن‌ ۱۴۱ کسب کنند.
۶ هزار و ۴۰۰ کیلومتر انواع آزادراه، راه اصلی و راه روستایی در استان مرکزی وجود دارد که چهارهزار کیلومتر آن را راه‌های روستایی تشکیل داده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار